در دنیای مدرن امروزی، تقریباً همه روزه شاید ظهور و معرفی اختراعات و ابداعات جدید بشری هستیم. از دنیای دیجیتال و تکنولوژی گرفته تا صنعت مد و فشن و اسباب بازی. نکته جالب توجه در این حیطه معرفی اسباب بازی هایی هست که خیلی سریع به ترندی جهانی تبدیل می شوند. یکی از داغ ترین ترندهای امروزه در دنیای اسباب بازی بدون شک عروسک لابوبو هست. در این مقاله قصد داریم به معرفی این محصول پرطرفدار بپردازیم:
پیدایش و ظهور عروسک لابوبو:
هنرمندی هنگ کنگی به نام کاسینگ لانگ نخستین ایده و متد عروسک لابوبو را اجرا کرد. این طرح در ادامه مجموعه عروسک های The Monsters معرفی شد. کمپانی پرقدرت و معروف پاپ مارت این ایده را شکار کرد و شروع به تولید محصول عروسک لابوبو نمود.

معرفی عرسک لابوبو:
عروسک لابوبو، یک عروسک کلکسیونی با چشم هایی درشت و دندان هایی تیز و با چهره ای معصوم و شیطنت آمیز معرفی شد. این عروسک توانسته به ترند اصلی در صنعت مد و اسباب بازی تبدیل شود. این عروسک ابتدا در رنگ های اصلی صورتی و مشکی به بازار عرضه شد و اکنون با استقبال گسترده خریداران جهانی در تم های مختلفی عرضه می شود. استفاده از این عروسک در کلکسیون های جا کلیدی، آویزهای ماشین، اکسسوری های کیف و کفش و دکورها، در میان نسل جدید و حتی بزرگسالان محبوبیت ویژه ای پیدا کرده است.

پیدایش ایده لابوبو، ریشه ها و حمایت پاپ مارت:
طبق بررسی های صورت گرفته، عروسک لابوبو از اساطیر نوردیک و به عنوان بخشی از داستان های مصور توسط کاستینگ لانگ خلق شد. پس از آن کمپانی پاپ مارت که در دنیای فیگور و معرفی شخصیت ها یکی از پرچمداران اصلی می باشد، به حمایت و تولید عروسک و شخصیت لابوبو در خط تولید خود پرداخت. این کمپانی معروف چینی با استراتژی انتظار و عرضه محدود این محصول باعث ایجاد تقاضای گسترده در بازار شد. در ادامه این کمپانی با معرفی ایده Blind Box اقدام به معرفی گونه های خاص و کلکسیونی بی نظیر از این عروسک پرطرفدار نمود. این ایده باعث ایجاد نوعی تب روانی در میان کلکسیونرها و خریداران خاص در سراسر دنیا شد. قیمت های اولیه تا 15 دلار از این عروسک معروف، پس از معرفی Blind Box باعث افزایش قیمت انواع خاص آن تا حدود 100 دلار نیز شد.

علت های اصلی ترند شدن عروسک لابوبو:
شاید عمده دلیل محبوبیت این عروسک استراتژی هوشمندانه تولیدکننده آن باشد. معرفی و عرضه محدود اولیه و سپس اقدامات آتی همچون جعبه های سورپرایز را بتوان دلیل اصلی ترند شدن عروسک لابوبو دانست. اما بی شک و در دنیای امروزی نقش رسانه به ویژه پلتفرم های اجتماعی نظیر تیک تاک و اینستاگرام را نمی توان نادیده گرفت. در سال 2024 سلبریتی معروف لیسا از گروه بلک پینک، با اشتراک گذاری تصاویر عروسک لابوبو به عنوان آویز کیف و کفش، موجی از توجه و حمایت های جهانی را از این عروسک به راه انداخت. به دنبال آن، اینفلوئنسرهای مختلفی از سراسر دنیا اقدام به معرفی آویزهایی از این عروسک در لباس ها، کیف و کفش و دنیای مد پرداختند که به صورت روزمره در لباس و کاستوم های خود از آن استفاده می کردند. این اقدام به سرعت مورد استقبال گسترده جهانی قرار گرفت تا جایی که هشتک های معروف لابوبو و پاپ مارت در سراسر پلتفرم های اجتماعی تصاویری از طرفدارانی را نمایش می داد که مدل های مختلفی از این عروسک را نشان می دادند. کاربران این عروسک را زشت بامزه توصیف می کردند، ترکیبی که حسی نوستالژی و جذابیتی وصف ناپذیر را به آن می بخشید.

دلایل محبوبیت عروسک لابوبو برای نسل Z:
لابوبو که به سبکی از زندگی مدرن تبدیل شده در میان نسل Z از محبوبیت ویژه ای برخوردار است. دلیل اصلی آن را شاید تمایل و حس این نسل به اکسسوری های منحصر به فرد دانست. ویژگی های بصری زیبا و به اصطلاح مچ شدن این عروسک با انواع برندها و استایل های خیابانی شاید یکی از دلایل محبوبیت این عروسک در میان نسل Z باشد. پاپ مارت به عنوان عرضه کننده این عروسک، با همکاری مداوم با برندها و هنرمندان در سراسر دنیا، نسخه های ویژه ای از لابوبو را معرفی کرده که به تقویت این حس کمک فراوانی می کند. تولید و ارائه نسخه های فصلی از این عروسک برای برندهای خاص نمونه ای از این همکاری های مشترک می باشد.

محبوبیت عروسک لابوبو در ایران:
این عروسک ترسناک محبوب در ایران نیز مانند سایر نقاط دنیا، طرفداران خاصی برای خود پیدا کرده است. با توجه به وارداتی بودن این عروسک و قیمت های بالای آن، باز طرفداران این عروسک در ایران به دنبال معرفی و عرضه نسخه های محلی از آن نمودند. طرفداران ایرانی با اشتراک و معرفی نسخه های محلی این عروسک در تیک تاک و اینستاگرام به محبوبیت آن در ایران دامن زده اند. این عروسک به ویژه در میان کلکسیونرها و طرفداران لیسا از محبوبیت خاصی در داخل ایران برخوردار است.

فرم نظردهی
نظرات و پیشنهادات ارزشمند شما ما را در بهبود خدمات یاری میکند.